Joan Laporta ha estat enguany la personalitat empresarial convidada a l’Orange Business Forum que s’ha celebrat aquesta semana a Bratislava. Fou el passat dimecres 27 quan Laporta va realitzar una conferencia celebrada a l’Hotel Kempinski de la capital eslovaca davant els màxims responsables de la companyia de telefonia mòbil d’aquest país així com directius d’Orange d’altres estats d’arreu d’Europa. Laporta ha estat convidat per exposar davant els màxims executius d’Orange el model d’èxit de gestió del FC Barcelona aplicat durant els set anys que l’ha presidit.
Per espai de més d’una hora, Laporta va desgranar diversos aspectes que han posicionat el FC Barcelona com la primera entitat esportiva mundial. Així, es va tractar des de la filosofia esportiva amb l’aposta pel joves pel planter, cas de Messi, Xavi, Puyol, Valdés, Piqué, Iniesta, Pedro...., tasca que es complementa amb l’arribada de figures de renom internacional (Ronaldinho, Deco, Eto’o, Ibrahimovic, Villa...); la gestió de l’esport com a espectacle mediàtic mundial; la cooperació amb institucions mundials com Unicef i les Nacions Unides; la lluita contra la violència als estadis i, és clar, la preservació i expansió de les essències fundacionals de l’entitat com són la catalanitat, la universalitat i la solidaritat. En l’aspecte econòmic, Laporta va recordar que el pressupost del Club va augmentar dels 170 milions d’euros l’any 2003 als 455 el 2010 i va ressaltar, amb una aplaudida exposició, el model de gestió que ha permès al FC Barcelona tenir beneficis esportius, econòmics i socials en els darrers anys: “Avui en dia el FC Barcelona és reconegut com un model de pau, solidaritat, democràcia i un ferm defensors de les llibertats personals i col·lectives”. Laporta va assenyalar que “els darrers anys han estat els millors de la història del Barça i estic molt feliç d’haver-hi contribuït”. La conferència, que va ser seguida en directe per les xarxes socials facebook i twitter, va aixecar gran expectació a Eslovàquia i també a Viena, amb la presència d’uns cinquanta periodistes acreditats d’ambdós països, així com de Txèquia, que posteriorment van ser atesos amb entrevistes personalitzades.
Després de la conferència a l’Orange Business Forum, Joan Laporta també va oferir una ponència més reduïda a un grup de treballadors d’Orange a Eslovàquia per explicar-los el model de negoci aplicat al FC Barcelona.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada